Заряджання акумулятора з морозу - що робити
Акумуляторні батареї є буфером електроенергії в будь-якому автотранспорті. Під час старту двигуна внутрішнього згоряння приводиться в дію електростартер, а він у свою чергу розкручує ДВЗ до моменту його самостійної роботи. Багато автолюбителів стикаються з такою проблемою - в теплу пору року не виникає жодних проблем при запуску двигуна. Але варто температурі опуститися за мінусову позначку, як одразу виникають неприємності з низьким зарядом АКБ. Електростартер не може провернути вал двигуна, а після двох-трьох спроб він взагалі припиняє подавати ознаки життя. І виною у всьому цьому – негативна дія негативних температур на хімічні процеси всередині акумулятора.
У його основу входять:
При замерзанні акумулятора виникає велика ймовірність деформації його корпусу та свинцевих пластин. Якщо ваш АКБ замерз, його необхідно занести в тепле місце. Обов'язково підставте під нього відповідну за обсягом ємність, т.к. у разі деформації корпусу батареї через розширювальні властивості рідини при переході в твердий стан, їдкий електроліт може потекти. У жодному разі не розігрівайте АКБ за допомогою теплових гармат, фенів, окропу тощо. це може остаточно добити батарею. Також не рекомендуємо використовувати різні термочохли під час експлуатації акумулятора. Взимку вони нічим не допоможуть, а навіть зашкодять. Їхнє призначення - це захист АКБ від високих температур мотора. Тому застосування цього рішення взимку, навпаки, посилить ситуацію, з промерзанням батареї.
Рекомендуємо прочитати матеріал про те, як самостійно зарядити гелевий акумулятор
При мінусовій температурі, максимальний розрядний та зарядний струм АКБ суттєво зменшується. Під час частих циклічних поїздок, особливо в міському темпі, акумуляторна батарея витрачає чи не останні сили, наче вищезгаданий важкоатлет, щоб привести в дію вали двигуна внутрішнього згоряння, через низький розрядний струм і мастильний матеріал, що загуснув при низькій температурі. Після нетривалого пройденого шляху, наприклад від дому до роботи, АКБ не встигає повністю заповнити витрачену на запуск енергію і наступне розкручування мотора йому даватиметься ще важче.
У результаті може дійти до того, що після кількох таких пусків акумуляторна батарея відмовиться запускати ДВЗ автомобіля. І автолюбителю залишається небагато варіантів, або запускати двигун за допомогою спеціального пускового пристрою, або просити допомоги, щоб підштовхнути автомобіль. Інтернет-магазин Светум, рекомендує всім власникам автотранспорту мати в наявності спеціальний багатофункціональний пусковий пристрій. Воно оснащене ємним літієвим акумулятором, здатним видавати величезні струми за скромних розмірів. Пусковий пристрій - це дуже корисний предмет, можна сказати на всі випадки життя, крім основного призначення, має функцію заряджання телефону та ноутбука, а також часто оснащується ліхтарем. Також рекомендуємо при тривалому простої автомобіля зняти акумулятор і поставити його в тепле місце.
Заряд та опір
Щоб вийти без втрат із цієї ситуації і головне, як її уникнути, інтернет-магазин "Светум" підготував такі рекомендації:
Перевірка та результат
Давайте познайомимося з ще одним важливим параметром, що впливає на характеристики АКБ і побічно вказує на його стан - внутрішнім опором. Як ми з'ясували раніше, негативні температури впливають на в'язкість електроліту і відповідно чим вона вища, тим пропорційно вищий внутрішній опір. Нормальним показником є значення – 5 мОм для легкових автомобілів. Ця величина не є константою і може змінюватись в залежності від ступеня заряду, температури навколишнього середовища, стану електроліту та пластин-електродів. При високому внутрішньому опорі АКБ неспроможна віддати номінальний розрядний струм і відповідно потужність заряду у разі буде менше від номіналу.
Якщо провести експеримент, взяти акумулятор 50 А і подати на нього напругу при температурі 20 градусів за цельсієм, батарея буде брати стандартні значення струму, близько 5А. Помістимо АКБ у морозильну камеру -30 градусів за Цельсієм та витримаємо його 10 годин. Після проведеної процедури ми побачимо зарядний струм 0.3 А. Даний наочний приклад показує справжню причину виходу з ладу акумуляторної батареї на морозі. Грубо кажучи, мороз робить АКБ "старим", з поганим електролітом та високим внутрішнім опором.
Сподіваємося, прочитавши цю статтю, кожен автолюбитель знайде собі щось нове і отримані знання продовжать життя вашого акумулятора. Ну а якщо настав момент його заміни, то інтернет-магазин "Светум" з радістю допоможе підібрати відповідне рішення.
Як поводиться АКБ на морозі
Серед автолюбителів існує міф, що акумулятор на морозі мимоволі розряджається. Але це абсолютно не відповідає дійсності. Просто при негативних температурах електроліт в комірках змінює свої фізичні та хімічні властивості. Умовно кажучи, при позитивній температурі у вас один акумулятор, а при негативній - інший, вдвічі-втричі слабший залежно від морозу. В автотехніці переважно встановлюються свинцево-кислотні акумулятори з рідким електролітом.У його основу входять:
- сірчана кислота;
- дистильована вода.
Температура замерзання розчину сірчаної кислоти з дистильованою водою (°С) |
Рівень заряду АКБ (%) |
Щільність електроліту(г/см³) |
- 60 |
100 |
1,27 |
- 55 |
95 |
1,26 |
- 50 |
87 | 1,25 |
- 45 |
80 | 1,235 |
- 40 |
74 | 1,225 |
- 35 |
68 | 1,215 |
- 30 |
61 | 1,205 |
- 25 |
55 | 1,195 |
- 20 |
45 | 1,183 |
- 15 |
37 | 1,161 |
- 10 |
18 | 1,139 |
- 7 |
0 | 1,1 |
При замерзанні акумулятора виникає велика ймовірність деформації його корпусу та свинцевих пластин. Якщо ваш АКБ замерз, його необхідно занести в тепле місце. Обов'язково підставте під нього відповідну за обсягом ємність, т.к. у разі деформації корпусу батареї через розширювальні властивості рідини при переході в твердий стан, їдкий електроліт може потекти. У жодному разі не розігрівайте АКБ за допомогою теплових гармат, фенів, окропу тощо. це може остаточно добити батарею. Також не рекомендуємо використовувати різні термочохли під час експлуатації акумулятора. Взимку вони нічим не допоможуть, а навіть зашкодять. Їхнє призначення - це захист АКБ від високих температур мотора. Тому застосування цього рішення взимку, навпаки, посилить ситуацію, з промерзанням батареї.
Рекомендуємо прочитати матеріал про те, як самостійно зарядити гелевий акумулятор
Заряджання акумулятора - взимку батареї розряджаються швидше
Будь-яка акумуляторна батарея є мініатюрною хімічною установкою, в якій протікають процеси електролізу. Як ми знаємо, що вища температура, то вища швидкість протікання хімічних реакцій. І відповідно чим вона нижча, тим повільніша швидкість електролітичних процесів. Для аналогії візьмемо двох важкоатлетів, один уранці поснідав, а інший ні. Відповідно у першого - підвищений метаболізм і він явно штовхне на тренуванні більшу вагу, ніж прийом їжі, що пропустив. І чим більше голодний штангіст виснажуватиме себе тренуваннями, тим більший шанс, що він втратить свідомість. Так само поведеться і акумулятор на морозі. Ще однією причиною зміни характеристик батареї є збільшення в'язкості електроліту на морозі. У такому випадку циркуляція розчину між електродами істотно погіршується.При мінусовій температурі, максимальний розрядний та зарядний струм АКБ суттєво зменшується. Під час частих циклічних поїздок, особливо в міському темпі, акумуляторна батарея витрачає чи не останні сили, наче вищезгаданий важкоатлет, щоб привести в дію вали двигуна внутрішнього згоряння, через низький розрядний струм і мастильний матеріал, що загуснув при низькій температурі. Після нетривалого пройденого шляху, наприклад від дому до роботи, АКБ не встигає повністю заповнити витрачену на запуск енергію і наступне розкручування мотора йому даватиметься ще важче.
У результаті може дійти до того, що після кількох таких пусків акумуляторна батарея відмовиться запускати ДВЗ автомобіля. І автолюбителю залишається небагато варіантів, або запускати двигун за допомогою спеціального пускового пристрою, або просити допомоги, щоб підштовхнути автомобіль. Інтернет-магазин Светум, рекомендує всім власникам автотранспорту мати в наявності спеціальний багатофункціональний пусковий пристрій. Воно оснащене ємним літієвим акумулятором, здатним видавати величезні струми за скромних розмірів. Пусковий пристрій - це дуже корисний предмет, можна сказати на всі випадки життя, крім основного призначення, має функцію заряджання телефону та ноутбука, а також часто оснащується ліхтарем. Також рекомендуємо при тривалому простої автомобіля зняти акумулятор і поставити його в тепле місце.
Заряд та опір
Зі сказаного вище можна зробити висновок, що при сильному морозі і низькому заряді АКБ, електроліт може легко перетворитися на ескімо. Звичайно в такому стані батареї, протипоказаний процес заряду.
Щоб вийти без втрат із цієї ситуації і головне, як її уникнути, інтернет-магазин "Светум" підготував такі рекомендації:
-
Якщо дійшло до заморожування електролітичного розчину в АКБ, необхідно занести його в тепле приміщення. Дати йому природно зігрітися до кімнатної температури. При цьому в жодному разі не потрібно накривати його ковдрами та іншими термовідбиваючими матеріалами, тому що в такому варіанті тепло повільно надходитиме всередину АКБ. Іншою крайністю є розігрів акумулятора за допомогою окропу, фену, термогармати тощо. Різкий перепад температур може зашкодити.
-
Після розморожування можна приступати до процесу заряджання, при цьому зарядний струм повинен бути на рівні вкрай малих значень - близько 5% номінальної ємності. Зарядити АКБ наполовину, дати хімічним процесам прийти у рівновагу і за дві-три години, продовжити відновлення електролітичного балансу батареї зарядним струмом рівним 10% від ємності.
- З наведеної таблиці можна зробити висновок, що необов'язково брати з собою в дорогу ареометр (прилад для виміру щільності електролітичного розчину). Можна просто заміряти напругу акумулятора та за наведеними значеннями обчислити приблизну щільність робочої речовини та температуру її замерзання. При номінальних значеннях в 12,7 В, ризик заморозки АКБ, вкрай низький, а от коли напруга прагне до 12 В і нижче, слід терміново зарядити батарею, інакше ризик її перетворення в сніговика, багаторазово зростає.
- Під час коротких та циклічних поїздок (наприклад, будинок-робота-обідня перерва в кафе-шопінг після роботи-будинок) рекомендуємо відмовитися від енерговитратних опцій автомобіля, на зразок підігріву сидінь. У такому разі буде велика ймовірність, що АКБ встигатиме заповнювати свій заряд у міському циклі.
- Якщо помітили ознаки деформації акумулятора з замерзлим електролітом, то в першу чергу його необхідно помістити в ємність, щоб їдка речовина не витекла в навколишній простір. Досвід показує, що спроби відновлення комірки, що лопнула, ні до чого доброго не призводить. Навіть якщо заклеїти пошкоджене місце і залити новий електроліт, то вібрації від роботи двигуна автомобіля рано чи пізно все одно розкриють клейовий шар. Краще одразу купити новий АКБ.
- Купуйте акумулятори у перевірених продавців. Інтернет-магазин Светум працює тільки з перевіреними постачальниками та гарантує якість та справжність реалізованої продукції.
Перевірка та результат
Давайте познайомимося з ще одним важливим параметром, що впливає на характеристики АКБ і побічно вказує на його стан - внутрішнім опором. Як ми з'ясували раніше, негативні температури впливають на в'язкість електроліту і відповідно чим вона вища, тим пропорційно вищий внутрішній опір. Нормальним показником є значення – 5 мОм для легкових автомобілів. Ця величина не є константою і може змінюватись в залежності від ступеня заряду, температури навколишнього середовища, стану електроліту та пластин-електродів. При високому внутрішньому опорі АКБ неспроможна віддати номінальний розрядний струм і відповідно потужність заряду у разі буде менше від номіналу. Якщо провести експеримент, взяти акумулятор 50 А і подати на нього напругу при температурі 20 градусів за цельсієм, батарея буде брати стандартні значення струму, близько 5А. Помістимо АКБ у морозильну камеру -30 градусів за Цельсієм та витримаємо його 10 годин. Після проведеної процедури ми побачимо зарядний струм 0.3 А. Даний наочний приклад показує справжню причину виходу з ладу акумуляторної батареї на морозі. Грубо кажучи, мороз робить АКБ "старим", з поганим електролітом та високим внутрішнім опором.
Сподіваємося, прочитавши цю статтю, кожен автолюбитель знайде собі щось нове і отримані знання продовжать життя вашого акумулятора. Ну а якщо настав момент його заміни, то інтернет-магазин "Светум" з радістю допоможе підібрати відповідне рішення.
Заряджання акумулятора з морозу - що робити